dinsdag 29 november 2016

Lewis jas

Enkele weken geleden zag ik op bloglovin' de mooie Louise coat passeren ... wat miste ik toen een dochter ! Enkele dagen na de blogtour las ik dat er ook een Lewis coat werd uitgebracht ... Wacht even, een zoon voor deze jas heb ik wel ;-)

Dus impulsief kocht ik het patroontje om dan te denken 'Aiaiai, kan je dit wel ?' Het gevloek en het gesukkel (dank je, uitvinder van het tornmesje !) met mijn te kleine Theo staat me nog vers voor de geest. En dan las ik over deze wedstrijd.

Nooit gedacht dat ik een deadline ging halen aan mijn naaitempo. De Theo kostte me een week... Maar een handleiding die leest als een trein, een paar mails (over hoeveel stofbreedte gaat dit en hoeveel paspel en moet ik vanbinnen afwerken ?) naar Marte en een paar mails van Marte later (Dank u Marte!), presenteer ik met trots mijn eerste jas a.k.a. mijn eerste kabouterkledingstuk dat past....


De buitenstof, een zeer donkerblauw wolletje, kreeg ik van mijn vriendin Magda, die me haar moeders stoffenvoorraad schonk. Voor de voering mocht mijn kabouter numero 1 kiezen tussen stofje 1 en stofje 2.


Zeker was ik dat hij voor de auto's ging gaan, mijn kleine autofreak, dus haalde ik alvast rode paspel, rode velcro en een lange rode rits bij Mertens. Maar kabouter koos voor 'aargh .... ik ben een piraat !' Oeps....


Het piratenkatoentje kocht ik op het stoffenspektakel Leuven in 2013. Het werd destijds gekocht voor een hemdje voor kabouter 1, maar raakte in de kast na geboorte van kabouter 1, in het gezelschap van mijn frustrerende, steken-skippende, ai-ai-3-lagen-stof-hééulp vorige naaimachine. ;-)


Ik ging voor de ritsversie met velcro en mét kap en gebruikte rode paspel tussen de kapnaden, het gedeelde achterpand en aan de zakken vooraan. En zie ... ze komen overeen. *grote verwondering* *legt haar tornmesje weg*




Kabouter 1 is dolblij met zijn nieuwe jas. Ook de zakken werden geïnspecteerd, uitgeprobeerd en goedgekeurd ... *probeert er koeken in te krijgen*


Bewegingsruimte ... *check* Kan tegen een stoot ... *check* Kan tegen geloop ... *check*


En bij het terug naar binnengaan, wou hij zijn jas niet meer uitdoen ... Mission accomplished !


Ik nam een 4 jaar voor mijn 3-jarige en het ophanglusje maakte ik wel iets breder ... om het gezichtje plaats te geven. Ook mijn labeltje naaide ik vast.


Voor de rest veranderde ik niets aan het patroon. Ik zou nog niet weten hoe ! ;-)


Patroon: Lewis coat - Compagnie M
Stof: Donkerblauwe wol (gekregen) / Piratenkatoentje (Stoffenspektakel Leuven 2013)
Fournituren: Mertens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten